het vervolg op de 2e week

Dag 32 donderdag 6-3-14
Sochtends ontbeten en daarna naar een school in baila gereden om te kijken wat we hier kunnen doen. De school was groter als we in eerste instantie verwachten. Wel zagen we dat er veel materiaal aanwezig is op de school, maar hier niet heel veel gebruik van word gemaakt. Hier hebben we in een document van gemaakt wat we er kunnen doen.

Daarna teruggereden naar het kampement en daar heerlijk middag eten op. Daarna naar zigishore gereden, geld gewisseld en naar de ministerie gegaan om te regelen dat we met spullen de grens over komen, dit was wel een leuke ervaring om meegemaakt te hebben en de autoriteit te zien de die man uitstraalt en probeert uit te stralen.

Daarna nog naar een school geweest, hier zag het een stuk beter uit als de vorige school. En zag je dat alle spullen gebruikt en redelijk onderhouden werden.

Hierna had iedereen het voortaan wel gehad, en na een klein stukje rijden kwamen we op het kampement aan in zigishore.

Daar hadden we savonds voor het eerst weer wifi, dus kon mijn reisverslag weer uploaden. Daarna nog gezellig een paar pilsjes gedronken en op tijd naar bed gegaan.

Dag 33 vrijdag 7-3-14
Sochtends vroeg opgestaan, helaas waren de dames wat laat, dus duurde even.
Daarna teruggereden richting Gambia, de reis ging snel. Tussendoor nog ffe gestopt bij het vorige kampenment om te betalen, omdat wij toen geen Senegalees geld hadden.
Geeft ook aan hoe vertrouwelijk het hier is, en wat voor goede sfeer er hangt.

Daarna doorgereden en bij de grens ging alles voorspoedig en waren op tijd weer terug bij Kaïro garden.

Daarna lekker gegeten, spullen gepakt. En rond 4 uur aangereden richting de binnenlanden omdat we dit weekend een tripje gingen maken met ons team en 2 meiden van een ander team.
In een 9 persoons busje aangereden, halverwege de boot over de rivier gepakt, daarna in het eerste stadje wat te eten gezocht. Dit viel niet mee, en uiteindelijk bij zoonzelfde soort tentje als bij de grens van Gambia naar Senegal. Lekker broodje ei op, gebakken in olijfolie met uitjes en mayo.

Savonds rond half 11 aangekomen bij het appartement, nog gezellig een pilsje gedronken en daarna gaan slapen.

Dag 34 zaterdag 8-3-14
Sochtends opgestaan en lekker ontbeten, daarna naar de stone cirkels of Afrika wezen kijken, en een slavenhuis bezocht op een eilandje. Wat mooi was om te zien, al was het helaas niet onderhouden en waren sommigen delen helemaal vergaan.

Daarna teruggegaan, gezellig wat gegeten en gedronken. En om 4 uur een boot trip door baboon island geregeld, hier hadden we mooie vogels, bavianen en andere apen gezien. Helaas geen krokodillen of mijlpaarden . maar was een leuk relax tochtje door en om de eilanden.

Savonds lekker gegeten. En redelijk op tijd naar bed gegaan.

Dag 35 zondag 9-3-14
Sochtends weer terug gereden naar tanji, waar we bijna de hele dag over hadden gedaan. Onderweg nog een keer gestopt bij een dorpje om wat eten te halen. En sommigen hadden daar nog nooit een blanke in het echt gezien. Dit komt omdat de binnenlanden totaal niet toeristisch zijn, dit heb je alleen aan de kust.

En de meeste toeristen stoppen ook niet bij een klein dorpje, omdat er vanuit de hotels verteld word dat het daar gevaarlijk is wat totaal niet het geval is.

Savonds lekker gegeten in de stad, en nog ffe uitgegaan, want maandag hadden we vrij geregeld omdat we best wel veel overuren hadden gemaakt de afgelopen 2 weken, wat Jan huizinga (hoofd van de stichting go for africa) natuurlijk ook opgevallen was.