de afgelopen week

Dag 43 zondag 16-3-14
Zondags sochtends lekker in n hangmatje gelegen, en smiddags Teun teruggebracht naar het vliegveld want zijn 2 weken zatten er alweer op.
Daarna doorgereden naar het senegambia hotel om daar even op wifi te zitten en daarna lekker chillen.

Rond 4 uur teruggereden, spullen gepakt en weer aangereden richting de grens met Lonneke en Marlies.
Helaas hebben we bijna een uur rondgereden op zoek naar diesel, want dit was bijna nergens met beschikbaar. Toen we door eindelijk gevonden hadden in en flink tempo naar de grens gereden, want deze is om 7 uur gesloten.
Weer kwamen nog net op tijd voor de grens aan, en deze lieten ons door naar de grens van Senegal.
Helaas omdat hier een avondklok om 8 uur is ingesteld, lieten ze ons niet meer door omdat we dat niet zouden redden om voor die tijd op het kampenment te komen.

Dus konden we weer terug, in Gambia en kampement gezocht in de buurt van de grens. Deze met behulp van een local bevonden, wat er leuk uitzag. en savonds nog gezellig gekaart met z'n alle.
Wel geweldig hoe dat hier gaat, zelf zou je zulke kampenmentjes namelijk nooit gevonden krijgen zelfs niet met internet.

Dag 44 maandag 17-3-14
Sochtends weer aangereden naar de grens, hier aangekomen ging alles z'n gangetje en waren we zo door. Ook begint de Senegalese weg met al haar gaten erin langzaam te wennen met rijden.
Even alle spullen afgegooid en naar de school gegaan, hier verder gegaan met hete electrro practricum. Deze hadden we werkend gekregen en nog even water tekeningen voor gemaakt en goed getest.
Hier nog gestoken door een groot beest, soort kruising tussen een bij en een libelle.
Dit werd wat dik en knalrood.

Smiddaga bij het kampement gegeten, en Eem beamer met Jan geregeld dus gezellig film gekeken want het is hier overdag toch te warm om iets te doen.

Lonneke was nog naar zichishore gereden om daar morgen een school te bekijken. Alleen omdat de president hier was konden ze nergens een vrije slaapplek vinden dus moesten weer een uur terugrijden.

Savonds nog gezellig gekaart, en daarna gaan slapen.

Dag 45 dinsdag 18-3-14
De helft van de groep ging richting zigishore om een passavanse voor de auto's aan te vragen.
Ik en koen gingen verder in het filosofie lokaal om daar verlichting verder aan te leggen waar niels en sander gister mee bezig waren geweest.
Dit duurt natuurlijk allemaal net iets langer als in nl met het !materiaal wat je daar hebt, bv door stukjes hout af te zagen in in de muur te slaan als plug. maar aan het eind van de dag alles klaar en werkend gekregen.

Savonds zelf eten gemaakt, omdat hier even duur is als de overnachting zelf.
En weer lekker film gekeken met de beamer die we geregeld hadden.

Dag 46 woensdag 19-3-14
Sochtends weer begonnen aan het practicum te maken, alleen voelde me gruwelijk misselijk en moe, dus ben na een uurtje weer naar het kampement gebracht en de hele dag op bed gelegen. Wat niet fijn is om ziek te zijn in die hitte.

Dag 47 donderdag 20-3-14
Ook vandaag nog de hele dag ziekop bed gelegen, ging gelukkig aan het eind van de dag alweer wat beter. En nu de vraag of dit van de steek van maandag kwam of gewoon van iets andere.... Maarja zul je nooit weten.
De rest van de groep was nog naar een ziekenhuis geweest, om de auto te laten zien omdat ze die daar over 3 weken gaan doneren.
Daarna zouden ze eigenlijk naar gambia terugrijden om daar het weekend door te brengen, en bij de grens van auto's wisselen met Jan en en groep om het weekend in Senegal door te brengen, wat Koen en ik ook doen.
Want de auto's van ons moeten in Senegal blijven omdat de passavange 2 weken geldig is, en weer verloopt als je de grens overgaat.

Helaas omdat alles een beetje uitliep konden ze niet meer op tijd bij de gens zijn, die om 8 uur sluit.
Dus werd dit morgen ochtend.

Dag 48 vrijdag 21-3-14
Vandaag alle spullen gepakt, en richting de grens gereden, alle spullen overgeladen en wij richting cabrousse senegal gereden.
Voelde me gelukkig weer bijna goed, en na een paar uur rijden kwamen we rond half 3 aan op de plek.
Het uitzicht aan zee was prachtig, en ook de slaap plekken waren goed.
Hier had je echt een vakantie gevoel, nog even lekker de zee ingesprongen en savonds lekker uit eten geweest. nog ffe uit geweest.
Daarna nog n filmpje gekeken en daarna lekker gaan slapen om toch nog n beetje bij de tanken.

Dag 49 zaterdag 22-3-14
Voor het eerst weer eens heeeeeerlijk uitgeslapen, daarna even bij het dorpje wezen kijken hier in de buurt, en smiddags lekker aan zee gelegen, nog een surfplank gehuurd en even mee gespeeld.
Savonds hartstikke gezellig uit eten geweest, daarna nog uit geweest, en savonds om 3 uur nog n filmpje gekeken op de kamer met de beamer.