de 2e week tot nu toe

Dag 30 maandag 3-3-14
Vanacht niet heel goed kunnen slapen, en om 7 uur weer uit bed om op tijd te beginnen om de hitte een beetje te kunnen ontlopen.
Begonnen met de zijkanten van de aanhanger te maken van een paar onderstellen van bureau tafels.
Daarna voor een local waar ik gister avond mee gepraat had even een stopcontact aangesloten die hij gekocht had, want dit lukte hem zelf niet.
Savonds lekker gegeten in de stad, en optijd naar bed toe gegaan.

Dag 30 dinsdag 4-3-14
Vanochtend weer om 7 uur opgestaan, want dat was goed bevallen gister.
En sochtends begon het werk langzaam, omdat er van alles tegen zat zoals generatoren die niet starten of het touw van was gesprongen, of de slijptol die begon te roken en er geen zin meer in had enz enz.

Gelukkig ging het tegen de middag allemaal een stuk beter en hebben we toch flink wat werk kunnen verrichtten.
De zijkanten van de aanhanger zitten erop, het frame voor de arregraat had ik gelast en alle apparatuur weer draaiend gekregen. Dus een goede dag uiteindelijk die qat minder begonnen was.

Rond half 4 zijn we ere mee opgehouden, en daarna ben ik lekker een paar uurtjes in een hangmatje gaan liggen, omdat ik vanacht alweer weinig had geslapen en zoon werkdag toch vermoeiend is met deze temperaturen.
Ik had tijdens het werken alleen al 2 flessen van 1,5 l water opgedronken.

Savonds weer naar de stad geweest om te eten, ik daarna bij kayro garden (verblijf) nog gezellig een pilsje gedronken met de locals en daarna naar bed toe gegaan.

Dag 31 woensdag 5-3-14
Vanochtend op tijd opgestaan omdat we het weer een keer gingen proberen om de grens naar Senegal over te komen met Norvel, koen, Lambrecht, Teun en ik.
De rest bleef in Gambia om de projecten daar af te maken, en wij zouden vrijdag weer terugkomen.

Toen we halverwege richting de grens aan het rijden waren maakte norvel een grapje dat hij z'n paspoort vergeten was, en begon koen ineens heel serieus te kijken. Hij was deze dus echt vergeten.

Eenmaal aangekomen bij de grens, wat ongeveer een uur rijden was iemand gebeld om zijn paspoort te komen brengen. Dit was achteraf niet erg, want de contact persoon die ons bij de grens op zou wachten was er ook nog niet.

Na +-1,5 uur gewacht te hebben was alles en iedereen compleet een hele tijd met de man van de grens bij Senegal gepraat, en het kwam er op neer dat alles fout was en er geen mogelijkheid tot doorlaten was.

Amminate, de contactpersoon is de hele middag aan het bellen geweest, terwijl wij op het gemakje op z'n Afrikaans een simpel tentje bezochten en lekker wat gegeten hebben.

We waren om half 9 vertrokken we, en om 3 uur hadden we het idee om nog een kwartiertje te wachten en anders terug te gaan, want de moed was ons ondertussen al in de schoenen gezakt.

Net toen we op het punt stonden om weg te gaan kwam amminate met goed nieuws, dat we waarschijnlijk toch door mochten nadat ze met iemand van het ministerie gebeld had. vervolgens was het 10 minuten later geregeld.

Iedereen blij dat we toch door konden. en na 15 minuten gereden te hebben, met het commentaar van Lambrecht dat 80kmph makkelijk ging op deze wegen had ik een lekke band gereden in een diep gat. De velg was zelfs een stuk verboden.

Daarna een krik uit de ford mondeo gehaald, die ook met ons meereden. Helaas was deze niet hoog genoeg en brak deze daarna toe we er een andere band onder legde.
Uiteindelijk een langsrijdende jeep aangehouden en die had ons vriendelijk geholpen de band te vervangen met zijn krikjes.
Dus na een uur in de stikhete zon te hebben gestaan zonder water bij ons konden we eindelijk weer door. bij het eerste beste tentje wat we zagen water gehaald en daarna hadden we besloten gelijk door naar het kampement te rijden ipv langs het hoofd van een school te gaan waar we mee afgesproken hadden.

Savonds heerlijk gegeten en de hele avond gezellig met 2 Duitsers van onze leeftijd gezeten en de nodige pilsjes en een fles whisky kort gemaakt.