de eerste week in gambia

Dag 24 dinsdag 25-2-014
Sochends opgestaan en een presentatie gemaakt voor die middag.
Smiddags de presentatie gegeven aan de directeuren van school en andere hoge pieren.

Savonds gezellig uit eten geweest met ons team waar we de reis mee hebben volbracht als soort van afscheids avond. Omdat somiggen deze week terugvliegen.
Savonds nog gezellig met z'n alle uit geweest in de stad senigambia. En rond een uur of 4 weer terug in bed.

Dag 25 woensdag 26-2-014
Om 8 uur om gestaan, werkbespreking gehouden met Lambrecht. En rond 9 uur naar de zeecontainers gelopen om daar al onze spullen uit te laden.
Rond 10 uur kwamen de rest van de teams en om half 11 hadden we alles wat we nodig hadden.
Daarna lekker wat eitjes gehaald en heerlijk gegeten. Toen richting Senegal gereden.

Na een uurtje rijden aangekomen bij de grens, hier lieten ze ons alleen helaas niet door omdat de papieren van de auto's blijkbaar niet in orde waren. Dus weer omgedraaid en teruggereden naar ons kampement.

Savonds ging mijn groep weer richting de stad, en ben ik op het kampement gebleven, want had geen zin om nog en avond uit te gaan.
Hier heerlijk spaghetti gegeten met een ander team wat ook hier bleef en en gezellig avondje van gemaakt.

Dag 26 donderdag 27-2-014
Weer om 8 uur opgestaan en werkoverleg gehad en de projecten besproken die we hier gaan doen.
Koen en ik moeten en volledig gedemonteerde dubbelasser aanhanger weer werkend krijgen en ombouwen tot een enkelasser.
Sander en Niels moesten en oude diesel generator weer tot leven zien te wekken en verrijdbaar te maken, zodat deze gebruikt kan worden om de draaibank van stroom te voorzien die Norvel en Gijs op moeten knappen.

Wij zijn begonnen met alle onderdelen te zoeken in de overvolle containers. Daarna en plan van bedenken hoe we de aanhanger aan gaan passen naar een enkele as.
Nieuwe gaten in het frame geboord zodat de as in het midden van de aanhanger zit. Hier de dissel aangeschroefd. De banden erbij gezocht en toen was het weer tijd om op the ruimen.

Dit klink alsof het zo gebeurd is, want veel werk is het niet. Maar we merken gelijk dat alles hier heel veel langer duurt als we gewend zijn.
Spchtends eerst de sleutel van de zeecontainer zien te regelen. Dan alles bij elkaar zoeken, wil je een gaatje boren moet je eerst een generator aan de gang zien te krijgen en vol te tanken enz enz. en daarbij is de hitte smiddags slopend.

Vond het wel fijn dat we bezig waren, dan schiet de dag tenminste op.
Savonds met het team gezellig kampvuur gemaakt en daarboven gebbqed.

Dag 27 vrijdag 28-2-014
Weer werkbespreking gehad sochtend en weer begonnen.
Omdat de dissel aan de as zit, en we deze een stuk naar achter hebben verplaatst. Zitten. De ophangpunten niet meer goed van de dissel. Ik had een oud frame zien liggen op ons kampement. Hiervoor was ik naar de eigenaar gegaan, dit bleek een oud frame voor een billboard te zijn geweest en mochten we gebruiken.

Het frame van de aanhanger voor een stuk afgeslepen, en met het profiel van het billboard frame een nieuw stuk tussen gelast, zodat we de dissel hier weer aan konden bouten. het lassen ging niet echt soepel, omdat het kleine electrodeapparaatje om de paar minuten te warm werd en afsloeg.
Nog een paar tafelbladen gezocht die we als bodemplaat gaan gebruiken, en toen vonden we het weer tijd om op te ruimen.

Daarna lekker maccaroni gegeten met tomatensaus en smak. Wat heerlijk was vergeleken met het toch wat taaie stokbrood achtige toellie waar we hier op leven.

Savonds lekker uit eten geweest, dat hadden we wel gemist, friet met frikandellen speciaal na 4 weken ;-) .
Savonds was ik op tijd teruggegaan omdat ik me niet helemaal lekker voelde, de rest was tot 6 uur uit geweest in de stad.

Dag 28 zaterdag 1-3-014
Heerlijk uitgeslapen en lekker in een hangmat gelegen tot de middag, het is tenslotte zaterdag he ;).
Smiddags Teun opgehaald van het vliegveld en savonds in de stad gegeten en uitgegaan met z'n alle. Alleen Sander ging eerder naar huis omdat die zich niet lekker voelde en alles ondergekotst had xd.
Savonds rond 4 uur thuisgekomen en lekker alleen gaan slapen in de jeep, heerlijk die ruimte ;p.

Dag 29 zondag 2-3-14
Net zoals gister weer heerlijk uitgeslapen, en smiddags naar het Gambia senigal hotel geweest en heerlijk illegaal aan het zwembad gelegen daar xD.
Op de terugweg nog een ongelukje gehad met de auto, een dronken Duitser gooide zijn auto ervoor, en ik reed erlangs en schampte hem net. Ffe gestopt, gekeken en doorgereden want was alleen wat lakschade en vond de Duitser ook niet erg.
Savonds heerlijk gegeten bij het compount, gezellig met norvel de hele avond met en paar locals gepraat, gelachen en leuke gesprekken mee gehad. en iedereen op tijd naar bed gegaan behalve Norvel en ik xD.