de laatste dagen van de reis

Dag 22 zondag 23-2-14
Sochtends aangereden richting de grens, wat een km of 45 was. De weg was alleen dusdanig slecht dat we hier +-1,5 uur op reden.
Eenmaal aangekomen bij de grens het gebruikelijke weer geregeld op z'n Afrikaans. Van hokje naar hokje gestuurd worden met van allerlei papieren.
Helaas was Jan nog niet aanwezig, waar we 2 uur op moesten wachtten omdat hij bepaalde papieren had die nodig waren voor Gambia.

Toen dit geregeld was konden we door naar de boot, hier moesten we weer een tijd wachten, en hadden we wat locals drop laten proeven want dat kennen ze hier hele maal niet. Dit viel alleen niet echt in de smaak, en kregen ze snel weer terug xD.

Wij stonden als eerste groep op de boot, en besloten daarna gelijk door te rijden naar de afgesproken plek. Want anders moesten we nog +-2 uur wachten op de rest in de volle zon.

Na een klein ritje aangekomen, en gelijk heerlijk het zwembad ingesprongen met een ijskoud pilsje.

Savonds nog heerlijk genoten met z'n alle, en een hartstikke gezellig avondje gehad. Ook begon het door te dringen dat de reis er bijna op zit.
Savonds voor de 2e keer deze reis in een kamer geslapen, water wel weer heerlijk was met eigen wc en douche.

Dag 23 maandag 24-2-14
Sochtends rond 10 uur aangereden met z'n alle voor het laatste stukje van de reis.
Rond 12 uur aangekomen en gelijk hartelijk ontvangen door een heel comité.
Ook nog een optreden gehad, en heerlijk middageten gehad.
Ook waren er veel vrienden en familie van partivulieren, en onze leraar ontving ons.

Daarna werden de slaapplekken verdeeld onder de mensen, en hebben wij gekozen om in de auto te blijven slapen, omdat dit 16 euro per nacht scheelt. Hier blijven we 2 dagen tot we naar onze stage plekken gaan.

Savonds met Lambrecht naar de stad gegaan en lekker gegeten, nog even rondgelopen en daarna terug gegaan.
Savonds nog bij 2 locals gezeten aan een kampvuur. Waar ze op het dooie gemakje op een aparte/typische manier thee zetten. Wat ze graag deelden met ons.
En later werd en nog een jointje opgestoken door hun, wat ze wel vaker deden zeiden ze. Een uur of 2 naar bed gegaan, en weer lekker in de jeep geslapen.
Want gelukkig koelt het hier savonds lekker af.